Det er ingen hemmelighed at menneskeheden står overfor et af dets hidtil største kriser igennem hele verdenshistorien. Vi har lige stået overfor en meget uforudsigelig og pludselig sundhedskrise, som udover at ramme sundheden også ramte samfundet hårdt på mange andre områder, og som strakte sig udover alle landegrænser. Forskellen på Corona pandemien og den klimakamp vi kæmper i mod nu, er dog, at Corona krisen har været en midlertidig og nogenlunde kortsigtet krise uden helt så alvorlige konsekvenser. Der skal handles omgående hvis vi skal nå at redde jorden væk fra de dommedagslignende scenarier som vi er på vej henimod hvis vi fortsætter de produktions- og forbrugsvaner vi har været vant til hen over de sidste mange år. Her handler det især også om produktionen af de produkter langt de fleste mennesker bruger til dagligt, såsom mobilcovers til vores telefoner.
De masseproducerede produkter har et ansvar for at skabe opmærksomhed omkring problemet
Der er ingen tvivl om at langt de fleste nu om dage ejer en mobiltelefon, og dermed ofte også et cover til mobiltelefon, i og med at den ofte har en god evne for at beskytte de dyrebare og vigtige mobiltelefoner som vi så ofte bruger i vores hverdag. Stort set alle producenter af mobiltelefoner laver også deres egne mobilcovers, og især Apple, Samsung og Huawei som nogle af de helt store producenter har et kæmpe ansvar for at sørge for at deres mobilcovers er miljøvenlige. Der findes allerede mange mobilcovers som er miljøvenlige og dermed lavet af eksempelvis genanvendt plast, bambus eller træ der er høstet på bæredygtig vis. Ofte er mobilcovers jo lavet af plastik som efterhånden er allemandsviden at det på mange måder kan skade miljøet. Producenterne skal og har i øjeblikket også mere opmærksomhed på at reklamere for at deres produkter er miljøvenlige som eksempelvis på prispresseren, hvor man sælger mange af de miljøvenlige mobilcovers til stort set alle mobilmærker og i mange forskellige variationer og prisklasser.
Det skal sælges til en købsvenlig pris og erstatte alle miljøskadelige mobilcovers
Udover at man skal skabe opmærksomhed omkring klimakrisen og vigtigheden af at købe miljøvenlige produkter, heriblandt miljøvenlige mobilcovers, så er det også vigtigt af producenterne af disse sælger deres produkter til en overkommelig pris for kunderne, således at de miljøvenlige produkter ikke bliver anset som en luksusvare men nærmere en ”must have” og et allemandseje. Udover at man på prispresseren har et gigantisk udvalg af mobilcovers, både i form af mærker, farver og udgaver, så lægger de også meget vægt på, som navnet antyder, at prisen er presset helt i bund, så kunden ikke behøver at grave langt i opsparingen for at finde penge frem til nye miljøvenlige mobilcovers.