Selvom vi ikke kan sige os fri fra, at vi nu lever i den digitale tidsalder, er det langt fra alle virksomheder, der er online. Det kan der selvfølgelig være mange gode grunde til. Det kan være, at virksomheden fungerer bedst efter anbefalinger og netværk og dermed ikke behøver at markedsføre sig selv online. Det kan også være, at der er tale om små eller mellemstore virksomheder, der ikke prioriterer at bruge mande – eller kvindetimer på at oprette en hjemmeside eller webshop og derefter administrere den. I den følgende artikel vil vi dog se nærmere på nogle af de fordele, der er ved at være online som virksomhed.
Sælg online
Der er mange virksomheder, der bruger husleje, strøm og varme på at have en fysisk butik. Her er der selvfølgelig mange fordele i at møde sine kunder personligt og i øjenhøjde. Her kan man yde den optimale rådgivning og service og lytte efter de præcise behov og præferencer, som kunderne har. Her har man også en direkte kilde til at udvide sit sortiment, fordi man får et kærkomment indblik i, hvad kunderne efterspørger af varer eller ydelser, som butikken ikke umiddelbart sælger. Men kan man overhovedet få den samme købsoplevelse online? Dette spørger disse butiksejere sikkert. Selvfølgelig er der forskel på online salg og personligt salg, men her kommer alle de gode fordele ved at omlægge sin virksomhed til online salg.
Få rådgivning om online handel
Der er mange penge at spare samt miljø at skåne, hvis man omlægger virksomheden til online salg. Hos eksperten i e-handel Michael Ginnerskov Jensen er der professionel rådgivning at hente om, hvordan man skaber den bedste og mest helstøbte købsoplevelse hos forbrugeren. Det er nemlig ikke kun et spørgsmål om at oprette en flot hjemmeside eller webshop. Det handler om at skabe en helstøbt købsoplevelse via forskellige parametre.
Skab en helstøbt købsoplevelse
Der er vigtige parametre, man skal fokusere på, når man går online med sin virksomhed. Websiden skal være hurtig til at loade. Hvis ikke den er det, vil den potentielle køber hurtigt gå videre med en anden hjemmeside eller webshop. Det næste er, at det skal være en logisk opbygget hjemmeside eller webshop, så køberen hurtigt og nemt finder det, de søger. Flot grafik skaber en helstøbt købsoplevelse, og tager man disse parametre i betragtning, er man godt på vej til at gå succesfuldt online med sin virksomhed.